Van Kakdu National Park naar Katherine - Reisverslag uit Katherine, Australië van JobR - WaarBenJij.nu Van Kakdu National Park naar Katherine - Reisverslag uit Katherine, Australië van JobR - WaarBenJij.nu

Van Kakdu National Park naar Katherine

16 September 2016 | Australië, Katherine

Na een rit van ongeveer anderhalf uur kwamen we in park waar de aboriginals hebben geleefd. In dit gedeelte van het land liggen, kom je vaak van deze parken tegen waarop allemaal van deze schilderingen staan. Als je de uitleg van deze verhalen krijgt begrijp je exact hoe de aboriginals hebben moeten leven, daarom zijn deze wandelingen door zo’n park ook ontzettend mooi.

Nadat we het park van de aboriginals hebben verlaten zijn we 2 uur gaan rijden. We kwamen toen eveneens uit bij een museum net als de vorige dag. In dit museum kon je exact zien hoe de mensen vroeger moesten handelen en hoe ze de dieren uiteindelijk met een speer doden.

Na een ritje van anderhalf uur kwamen we aan bij een stadje om naar een heerlijk zoetwaterpoel te gaan. Je moest eerst anderhalve kilometer op en af lopen, maar dat was het meer dan waard. Je had supermooi uitzicht met overal rotswanden en een heerlijke waterval. Op deze plek zijn we ongeveer anderhalf uur verbleven.

Aan het einde van de dag zijn we heerlijk gaan eten in een Australische pub, met een lekker glas bier erbij gaan kijken naar Ausie Rules ( een soort combinatie van rugby en american football). Na dat we heerlijk hadden gegeten zijn we buiten een potje bowls gaan spelen (combinatie van bowlen en jeu de boules. En zijn we terug gegaan naar onze slaapplek.