Kakadu National Park - Reisverslag uit Kakadu, Australië van JobR - WaarBenJij.nu Kakadu National Park - Reisverslag uit Kakadu, Australië van JobR - WaarBenJij.nu

Kakadu National Park

15 September 2016 | Australië, Kakadu

We zijn vandaag begonnen met een wandeling door het Kakadu National Park, waar de aboriginals( de oorspronkelijke Australiërs) leefden en nu nog. We zijn door het indrukwekkende park gelopen, waar veel rotswanden waren en daarop stonden tekeningen beschreven wat de aboriginals in die tijd deden. Wat ook wel leuk was dat er bij die rotswanden wallaby’s waren (kleine kangoeroes).

Na deze wandeltocht zijn we een boottocht gaan maken op de crocodile rivir. Dit was echt een supervette belevenis want je kon ze bijna aanraken. Bij deze rivier stonden ook een aantal bomen en planten die vroeger door de aboriginals en nu door de mensen worden gebruikt. Ze maken er speren van, evenals dat ze er medicijnen van kunnen maken.

In het begin van de middag zijn we naar een museum geweest die was geweid aan een aborignal stam. In dit museum kon je zien hoe er vroeger en nu worden geleefd.

Heel vaak zijn er bosbranden vanwege de droogte, maar ook genoeg worden deze aangestoken. Dat doen ze omdat anders een groot stuk bos verdwijnt. Deze brand die je bij de foto's ziet zijn gecontroleerd aangestoken, zodat er verder geen uitbreiding ontstaat voor de rest van het bos. Veel stukken die in de bossen worden aangestoken, worden later opgevuld met water dat doen ze vanwege de aanhoudende droogte. Mocht er eventueel een bosbrand plaats vinden dan kan deze niet voor een verdere uitbreiding zorgen.

Aan het einde van de dag zijn we met een deel van de groep naar een super mooie zonsondergang gaan kijken, net even buiten onze slaapplek.