Van Darwin naar Kakadu National Park - Reisverslag uit Kakadu, Australië van JobR - WaarBenJij.nu Van Darwin naar Kakadu National Park - Reisverslag uit Kakadu, Australië van JobR - WaarBenJij.nu

Van Darwin naar Kakadu National Park

14 September 2016 | Australië, Kakadu

We begonnen vandaag door eerst een stukje te rijden en ergens een hapje te eten en drinken. Om ongeveer 08.45 we aan op onze eerste locatie, wat meteen een schitterende was, een waterval. Vanaf dat moment zijn we daar gaan zwemmen tot uurtje of 12. Vervolgens zijn we 1.5 kilometer gaan rijden om daar een nog indrukwekkende waterval tegen te zien komen, helaas viel daar niet veel te zwemmen vanwege de vele rotsen.

In de middag begonnen we met een stop, om een termieten standbeeld te laten zien. Daar beginnen ze mee als het regenseizoen begint en uiteindelijk ziet er en dan zo uit. Van deze beelden wordt uiteindelijk ook het oorspronkelijke muziekinstrument de digeridoo gemaakt.Vervolgens zijn we gaan lunchen.

Na de lunch zijn we kort stukje gaan rijden door het park, om vervolgens een wandeling te doen. In het park krijg je een schitterend beeld van hoe deze omgeving eruit ziet. We zijn in dit park ook nog op zoek gegaan naar 5 meter grote krokodillen maar deze helaas niet gevonden. Vervolgens hebben we nog een korte stop gemaakt en daar kwamen we een buffel tegen. Na de voorlaatste stop, zijn we door het park gereden, waar een aboriginal stam het nog voor het zeggen heeft(kom ik morgen op terug). Daarna hebben we nog een kort ritje gemaakt om uiteindelijk 18.15 op onze eindebestemming van de vandaag te zijn.